Warning: Undefined variable $title in /home/promediq/public_html/infarct.ro/wp-content/themes/x/framework/legacy/functions/frontend/featured.php on line 52

Consultația de Cardiologie la distanta. Cum functioneaza? Rolul Telemedicinei în perioada Pandemiei

Dr. Radu Pretorian Sfaturi medicale cardiologie

Consultatiile traditionale sunt momentan suspendate pentru ca majoritatea clinicilor si cabinetelor medicale sunt considerate locuri cu risc ridicat pentru transmiterea COVID-19 si au fost inchise. Situatia actuala ne-a obligat pe toți să regândim cum oferim asistența medicală in aceasta perioada si o opțiune rezonabilă ar putea fi telemedicina, o adevărată necesitate în contextul actual, în care deplasările şi interacţiunile umane trebuie minimizate cât mai mult pentru limitarea răspândirii epidemiei cauzate de coronavirus.

Ce este telemedicina?

Telemedicina reprezintă furnizarea de la distanță a serviciilor de asistență medicală, bazată pe utilizarea tehnologiei informației și a comunicațiilor, în situații în care cadrul medical și pacientul (sau două cadre medicale) se află în locații diferite. Aceasta presupune transmiterea în siguranță a datelor și informațiilor medicale, sub formă de text, sunet, imagine sau în alte formate necesare pentru prevenirea, diagnosticarea, tratarea și urmărirea pacienților.

Care sunt avantajele telemedicinei?

In primul rand, in urma discutiei cu un medic, primesti o opinie avizata de la un specialist. Am ascultat povestile a mii de pacienti si, in cele mai multe cazuri, putem exclude sau suspiciona o anumita patologie doar dintr-o discutie initiala. Sigur, cu cât întrebarile sunt mai precise și informațiile furnizate mai detaliate, cu atât vă putem sfătui mai bine.

Un alt avantaj este faptul ca ne poti trimite documente medicale (EKG-uri mai vechi, bilete de externare, scrisori medicale, etc), astfel ca, in final, este vorba de mai mult decat o discutie.

Consultatia la distanta este potrivita pentru afectiuni obisnuite si non-urgente. Daca, insa, crezi ca ai o urgentă medicala, suna la 112 sau mergi la cel mai apropiat spital.

Cum functioneza o consultatie la distanta pe site-ul nostru?

1. Ne descrii simptomele
Protocoalele noastre de evaluare sunt concepute pentru a identifica problema care stă la baza simptomelor tale.
2. Iti punem intrebari specifice
Iti vom pune intrebari specifice utilizand chestionare standardizate. Ne poti furniza si alte detalii relevante, precum documente medicale mai vechi.
3. Ne poti trimite imagini sau documente scanate
O imagine poate valora mai mult decat o mie de cuvinte. Poti trimite prin aplicatia WhatsApp sau prin e-mail fotografii cu documente medicale mai vechi sau fotografii care detaliaza problema folosind fie telefonul mobil, laptopul sau tableta.
4. Analizam cazul tau
In urma chestionarului si a informatiilor primite iti spunem daca mai este nevoie de investigatii sau teste suplimentare. Multe laboratoare sunt deschise in aceasta perioada si vor functiona in continuare. Daca este necesar, putem comunica ulterior dupa ce primesti rezultatele analizelor.
5. Iti facem recomandari si iti trimitem reteta in format electronic
Iti spunem cum trebuie sa modifici tratamentul pentru a fi eficient. Daca este nevoie de medicamente noi, iti putem trimite o reteta in format electronic.
6. Plateste printr-un singur click
Poti face plata fie prin SMS, fie online cu cardul, prin platforma securizata www.EuPlatesc.ro
7. Consultatia online este doar primul pas
Te asteptam pentru o consultatie amanuntita ulterior. Pacientii care realizeaza o consultatie la distanta, dar care trebuie sa vada medicul in persoana, vor putea sa faca acest lucru cu prima ocazie cand redeschidem clinica.
Pentru consultatii online acceseaza https://infarct.ro/consultatie/

 

Asistența medicală la distanță reprezintă o parte importantă a răspunsului global la pandemia COVID-19, grăbind procesul de utilizare a tehnologiilor digitale în practica medicală. Organizația Mondială a Sănătății a menționat telemedicina printre serviciile esențiale în „consolidarea răspunsului sistemelor de sănătate la pandemia COVID-19”

Deoarece numărul cazuri de infectare cu noul coronavirus SARS-CoV-2 este în continuă creștere la nivel mondial, eforturile autorităților se concentrează pe contracararea presiunii asupra spitalelor, care este din ce în ce mai ridicată. Țările Uniunii Europene prezintă deficiențe de profesioniști din domeniul sănătății, împreună cu o calitate inegală și dezechilibre în ceea ce privește accesul la servicii de asistență medicală. Cel mai mare risc de infecție îl au profesioniștii din domeniul sănătății aflați în prima linie de răspuns la pandemia COVID-19. Astfel, până la data de 3 aprilie 2020, România are aproape 500 de cazuri de cadre medicale infectate cu noul coronavirus. Telemedicina poate contribui la diminuarea acestui risc prin reducerea la minimum a interacțiunilor față în față, în cazurile în care efectuarea consultațiilor medicale la distanță este posibilă.

Contribuind la respectarea măsurilor de distanțare socială, telemedicina poate influența direct fenomenul de aplatizare a curbei epidemice, asociat cu diminuarea cererii asupra sistemelor de sănătate din întreaga lume, încetinind transmiterea și răspândind incidența pe o perioadă mai lungă de timp.

Prevederi referitoare la serviciile de telemedicină, extrase din HG 252/30 martie 2020, publicată în Monitorul Oficial 266/31 martie 2020

Executivul a aprobat Hotărârea de Guvern care cuprinde o serie de măsuri în domeniul sănătății pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României. Propunerile specialiștilor din domeniul medical și ale pacienților au fost analizate și implementate în Hotărârea de Guvern, în scopul asigurării accesului la servicii medicale în condiții de siguranță pentru medici și pacienți, prin limitarea deplasărilor și interacțiunii cu alte persoane.

În articolul 12 al Hotărârii de Guvern sunt menționate câteva prevederi referitoare la posibilitatea acordării de consultații la distanță, dar și transmiterea documentelor medicale prin mijloace digitale:

  • Pe perioada stării de urgență, medicii de familie și medicii de specialitate din ambulatoriul clinic pot acorda consultații la distanță, care pot fi realizate prin orice mijloace de comunicare, cu încadrarea într-un număr maxim de 8 consultații/oră.
  • De asemenea, în vederea asigurării managementului pacienților simptomatici de către medicii de familie și medicii de specialitate din specialitățile clinice din ambulatoriul clinic, pe perioada stării de urgență pacienții beneficiaza de consultații, inclusiv la distanță, pentru orice manifestări clinice sugestive pentru infecția cu coronavirus, pentru toate persoanele aflate pe teritoriul României, chiar dacă nu sunt asigurate.
  • Medicul de familie sau medicul specialist din ambulatoriul clinic va consemna consultațiile medicale la distanță în fișa pacientului și în registrul de consultații, după caz, cu indicarea mijlocului de comunicare utilizat și a intervalului orar în care acestea au fost efectuate, și va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical. Documentele, inclusiv prescripțiile medicale, vor fi transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică.
  • Pentru emiterea prescripției medicale se pot acorda consultații la distanță în structurile ambulatorii ale spitalelor publice și private.

Citiți comunicatul de presă emis de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Ți-au fost utile informațiile de mai sus? Împărtășește-le și prietenilor tăi. Distribuie pe: